Sunday, December 18, 2016

Koleksi Buku Saya


Assalamualaikum.

Entri pertama di blog baru saya. Kita mulakan dengan entri ringan - ringan sahaja dulu. Saya nak berkongsi koleksi  yang ada di rak buku saya.

Saya memang menyimpan impian untuk memiliki sebuah perpustakaan mini di rumah. Di bawah ialah sebahagian dari koleksi yang saya ada. Jom tengok, kot - kot anda pun ada koleksi yang sama.




Saya merupakan peminat dan pengikut setia penulis Ramlee Awang Murshid. Salah satu siri novel beliau yang sangat saya suka ialah Laksamana Sunan. Terdapat 8 buah buku dalam koleksi ini, semua dah habis baca :)



Hlovate juga merupakan penulis kegemaran saya. Buku tulisan beliau bila kita baca, kita dapat rasakan suasana tersebut. Itu membuatkan saya suka dengan buku - buku novel ini.



Mitch Albom menulis buku yang banyak memberikan pengajaran kepada kita tentang kehidupan. Motivasi dalam bentuk novel, memang menarik untuk di baca.



Dua buah buku tentang pengurusan kewangan dan motivasi diri supaya menjadi lebih positif.



2 orang tokoh terkenal tanah air kita - Tun Dr. Mahathir Mohamad dan Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary. Memang tak rugi beli dan baca buku ni.




Koleksi Faisal Tehrani.



Koleksi cerpen - cerpen menarik




2 comments: