Sunday, January 15, 2017

Novel Nukilan Novelis: Ramlee Awang Murshid

Assalamualaikum.

Hari ini saya ingin berkongsi dengan anda koleksi novel thriller hasil nukilan novelis terkemuka tanah air Tuan Ramlee Awang Murshid. Saya mula menjadi peminat novel - novel beliau pada awal tahun 2011. Seorang kawan telah memperkenalkan kepada saya. 


Novel pertama yang saya baca adalah novel A.D.A.M. Sejak dari itu, terus jatuh cinta, Gigih mencari novel - novel beliau di kedai buku. Sekarang koleksi saya dah lengkap kecuali ada 2 buku yang memang susah nak cari iaitu MITOS dan PEI PAN.  


Tajuk: ADAM (Aku Darah Anak Malaysia)
Genre: Thriller + Politik


Tajuk: Satu Janji
Genre: Thriller + Cinta + Dendam




Koleksi Novel Laksamana Sunan (8 buah novel)
Genre: Thriller + Fantasi + Cinta + Keluarga + Dendam





Koleksi Tombiruo (3 buah novel)
Genre: Thriller + Seram + Kekeluargaan + Dendam
Dah diadaptasi ke movie, mari sama - sama kita nantikan.



Tajuk: Hatiku Di Harajuku
Genre: Thriller + Cinta
Kisah tentang seorang Yakuza yang telah berubah tetapi dia masih diburu.



Tajuk: Fiksyen 302
Genre: Psycho Thriller


Tajuk: Mandatori
Genre: Psycho Thriller


Tajuk: Rahsia Perindu
Genre: Psycho Thriller + Cinta


Novel - novel beliau yang lain:

Ranggau
Mikhail
9 Nyawa
Rayyan Fantasi
Aku Bercerita
Magis
Raudah
Imaginasi (paling baru)
Anding Ayangan (bakal terbit tidak lama lagi)